Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις, Άνοιξη 2015
140 ποιοτικοί Έλληνες παραγωγοί και τα προϊόντα τους

8,9 και 10 Μαΐου 2015
Τεχνόπολη, Γκάζι

Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις, Χριστούγεννα 2013
HELEXPO PALACE
Παρασκευή 29/11/13
Σάββατο 30/11/13
& Κυριακή 1/12/13
αθηνόραμα

Συσκευασίες για βραβείο

Τα ελληνικά τρόφιμα τα βλέπουμε τελευταία σε όλο και πιο προσεγμένες συσκευασίες, όπως τους αξίζει. Αρκετές μάλιστα ξεχωρίζουν και κερδίζουν διεθνή βραβεία με κύρος. Στο φεστιβάλ Ελλάδα, Γιορτή-Γεύσεις/Χριστούγεννα 2013, διαπιστώσαμε τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια σε αυτό τον τομέα αλλά και τον μακρύ δρόμο που υπάρχει μπροστά μας μέχρι να κατανοήσουν όλοι οι παραγωγοί τη σημασία της συσκευασίας για την προώθηση των προϊόντων τους στην ελληνική και διεθνή αγορά. Το αθηνόραμα, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του θέματος "συσκευασία" και θέλοντας να συμβάλει στην ώθηση αυτού του τομέα, καθιέρωσε ήδη από το προηγούμενο φεστιβάλ τον Διαγωνισμό Συσκευασίας των προϊόντων που συμμετέχουν.

Στο διαγωνισμό συσκευασίας του φεστιβάλ τα βραβεία απέσπασαν τα εξής προϊόντα:
Συσκευασία προϊόντων σε υγρή μορφή: τσικουδιά Ανω-Κάτω της Ανώσκελη Α.Ε. (χρυσό), το ούζο Ζαρμπάνη από τη Σάμο (αργυρό βραβείο) και το Mastic Tears της Ε.Β.Α. Μυτιλήνης πήρε τον έπαινο. Στα προϊόντα σε στερεά ή ημιστερεά μορφή: οι Κρύσταλλοι Αλατιού του Τρικαλινού (χρυσό βραβείο), τα Εκλεκτά Μπισκότα Μαστίχας της Αγαπημένης Κρήτης (αργυρό βραβείο), η Σοκολάτα Υγείας της Εργον (έπαινος). "Ειδική μνεία" στα Mini Salami Sticks της αλλαντοποιίας Δαγρέ και στο γλυκό του κουταλιού "Εγώ είμαι η Ρούπκα κεράσι" από τις Γουμένισσες.
Την επιτροπή που έδωσε τα βραβεία αποτελούσαν τρεις industrial designers, ο Αλέξανδρος Διδασκάλου, η Ροζαλία Ιωαννίδου και ο Γιάννης Γκίκας, με τους οποίους μιλήσαμε και ζητήσαμε τις απόψεις τους για το θέμα.

"Η συσκευασία είναι το πρόσωπο του προϊόντος προς τα έξω, είναι αυτό που θα προσελκύσει τον κόσμο, είναι η πρώτη εντύπωση, η σημαντικότερη" μας είπε ο Αλέξανδρος Διδασκάλου, τονίζοντας ότι η ποιότητα και η ιδιαιτερότητα της συσκευασίας προδιαθέτουν το κοινό για το προϊόν. "Σε μια συσκευασία, σημαντική είναι η καθαρότητα του μηνύματος, η πρωτοτυπία, η γνησιότητα, ο καινοτόμος σχεδιασμός, που επιτρέπει να τη διαφοροποιήσεις, η ανάδειξη του περιεχομένου. Εξίσου σημαντικό είναι το χρηστικό κομμάτι, να είναι εργονομική, όπως και να μην υπάρχει επάνω πληθώρα πληροφοριών που μπερδεύουν τον καταναλωτή". Οσον αφορά τις υποψήφιες για τη διάκριση συσκευασίες βρήκε ότι υπήρχαν αρκετές καλές και κατά συνέπεια υπήρξε μια δυσκολία στην επιλογή.

Η Ροζαλία Ιωαννίδου μας είπε ότι ένα εξαιρετικό προϊόν μπορεί να "καταστραφεί" από τη συσκευασία του. " Η συσκευασία είναι κυρίαρχο στοιχείο για την προώθηση ενός προϊόντος, είναι η εικόνα που εκφράζει την ταυτότητά του: η πρώτη επαφή του καταναλωτή με το προϊόν πρέπει να είναι μια εικόνα κατανοητή και προσβάσιμη" ενώ η ίδια δίνει σημασία και στην ύπαρξη μιας χροιάς ελληνικότητας. "Σημαντική είναι επίσης η ύπαρξη οικολογικών υλικών όπως και να είναι ευδιάκριτη η σχέση συσκευασίας και περιεχομένου (για παράδειγμα δεν είναι σωστό ένα μπουκάλι ελαιολάδου να θυμίζει μπουκάλι αρώματος). Η ίδια θεωρεί ότι γίνεται τελευταία μια προσπάθεια στο θέμα αυτό στην Ελλάδα αλλά είμαστε ακόμα στην αρχή. "Παρ' όλο που κάποιοι έχουν πάει πολύ μακρυά στο θέμα της συσκευασίας, χρειάζεται ακόμη πολλή δουλειά". Από τις συσκευασίες που εμφανίστηκαν στο φεστιβάλ θεωρεί ότι οι αξιόλογες ήταν λίγες σε σχέση με τον αριθμό των προϊόντων.

"Η συσκευασία είναι το μέσο προσέλκυσης του καταναλωτή στο προϊόν, η πρώτη εικόνα που μπορεί να είναι θετική, αρνητική ή αδιάφορη, αποτελεί βασικό στοιχείο για να το προτιμήσεις ανάμεσα σε άλλα" μας είπε ο Γιάννης Γκίκας. Μια σωστή συσκευασία, κατά τον ίδιο, πρέπει να να είναι εργονομικά σωστή, να έχει οικολογικά υλικά ( η κοινωνική ευαισθησία εξάλλου παραπέμπει σε αγνότητα και καλή ποιότητα), να συνάδει με αυτό που περιέχει. Θεωρεί ότι στην Ελλάδα πάμε καλά τελευταία στον τομέα αυτό, κάτι που οφείλεται και στο υψηλό επίπεδο των δημιουργικών γραφείων της χώρας μας. "Ολο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται τη σημασία της συσκευασίας" μας είπε. Στον διαγωνισμό του φεστιβάλ βρήκε αρκετές καλές συσκευασίες ("ήταν προφανές ποιοι είχαν επενδύσει σ' αυτό" και θεώρησε αρκετά δύσκολη την επιλογή.

Ντίνα Γκρουμούτη [email protected]