Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2014
Ένα γιορτινό φεστιβάλ γευστικού πολιτισμού

5 -7 Δεκεμβρίου 2014
HELEXPO PALACE

Ελλάδα, Γιορτή, Γεύσεις - Άνοιξη 2013
 αθηνόραμα
 Τεχνόπολις - Γκάζι
 

Βραβείο Συσκευασίας

Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις και η φροντισμένη συσκευασία παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αναβάθμιση και την επιτυχία ενός προϊόντος. Δείτε ποιοι ξεχώρισαν στο 1ο Φεστιβάλ Ελληνικού Γευστικού Πολιτισμού για το εντυπωσιακό τους packaging.

Από τις 12 έως τις 14 Απριλίου 15.000 Αθηναίοι συνέρευσαν στο 1ο Φεστιβάλ Ελληνικού Γευστικού Πολιτισμού «Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι. Ανακάλυψαν, δοκίμασαν και απόλαυσαν εκατοντάδες εξαιρετικά προϊόντα από 100 μικρούς παραγωγούς και συμμετείχαν ενθουσιωδώς στις γευσιγνωσίες των εργαστηρίων γεύσης, στα σεμινάρια και στα μαθήματα μαγειρικής. Μια από τις πιο σημαντικές καινοτομίες του φεστιβάλ ήταν τα βραβεία συσκευασίας.

To packaging των προϊόντων που παρουσιάστηκαν στο φεστιβάλ κρίθηκε από μια επιτροπή ειδικών αποτελούμενη από την πρόεδρο της Τεχνόπολης και γκαλερίστα Αγγελική Αντωνοπούλου (πρόεδρος της επιτροπής), τη Λεώνη Βιτάλη, καθηγήτρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, τη Ροζαλία Ιωαννίδου, καθηγήτρια και industrial designer, και τον creative director του «α» Θανάση Ψαράκη.

Το πρώτο βραβείο κέρδισε η μεγάλη συσκευασία δώρου της εταιρείας Trikalinos. «Η πολυτελής συσκευασία ταυτίζεται με την εκλεκτή ποιότητα και τη μοναδικότητα του προϊόντος που περιέχει. Είναι ένα μέσο διεθνούς προβολής για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της ελληνικής παραγωγής» έκρινε η επιτροπή. Ο σχεδιασμός της ανήκει στην εταιρεία Office Communication Consultants, η οποία επιμελήθηκε συνολικά τις νέες συσκευασίες της Trikalinos.

Βραβείο Συσκευασίας

Το χειροποίητο κουτί σε χρυσό και μαύρο μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και ως βιτρίνα. Το δεύτερο βραβείο απέσπασε η συσκευασία του εσπρέσο Tusso της εταιρείας Draculi Coffee: πάνω στα κατάμαυρα γυαλιστερά φακελάκια του καφέ είναι τυπωμένες διαφορετικές εικόνες που υλοποιούν έναν οικείο ανάλαφρο σουρεαλισμό. Σχεδιάστηκε από τη Mouse Grafics πάνω στις κατευθυντήριες γραμμές «απλότητα, premium αισθητική και ποιότητα». Το τρίτο βραβείο το κέρδισε το βιολογικό έξτρα παρθένο λάδι Βιώσας, προϊόν μιας αλλιώτικης κοπερατίβας με καθετοποιημένες παραγωγικές διαδικασίες και οριζόντια ιεραρχία.

Το μπουκάλι και το γενικότερο packaging είναι σχεδιασμένο από τους ίδιους τους παραγωγούς και οι αριθμημένες φιάλες φέρνουν την υπογραφή του σημαντικού χαράκτη - ζωγράφου Τάκη Κατσουλίδη που δημιούργησε και τη γραμματοσειρά του λογοτύπου. Η επιτροπή επιβράβευσε το «δωρικό λογότυπο και το οικολογικό χαρτί της συσκευασίας που συνδέει το προϊόν με τη γη». Απονεμήθηκαν επίσης τρεις έπαινοι: στο παλαιωμένο τσίπουρο Τσιλιλή Dark Cave, στην μπίρα Ace της εταιρείας Septem και στη χάρτινη συσκευασία των βιολογικών μπισκότων Αγαπημένη Κρήτη της οικογένειας Καλαμπόκη.

Οι ξεχωριστές αυτές βραβευμένες συσκευασίες δείχνουν το δρόμο της αναβάθμισης των μικρών Ελλήνων παραγωγών που πλέον έχουν κατανοήσει ότι η ελκυστικότητα των προϊόντων τους είναι ένα από τα «κλειδιά» για την πετυχημένη τους πορεία στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά.


Δημήτρης Αντωνόπουλος [email protected]